0516 - 451636Willinge Prinsstraat 16, 8421 PE Oldeberkoopdetjongeling@comprix.nl

Building Learning Power

Onze school werkt met de methode Building Learning Power. Dit is een methode voor het ontwikkelen van een lerende instelling bij jonge mensen. Met behulp van BLP leren onze leerlingen om het leren leren een plek te geven in hun vaardigheden voor de 21ste eeuw.

Building Learning Power bestaat vooral uit het aanleren van de bewustwording van het leren. Het is een methode ontwikkelt door professor Guy Claxton uit Engeland (2005). De methode is gebaseerd op het uitgangspunt dat we allemaal in staat zijn om betere “learners” te worden. BLP wordt aangeboden in de reguliere lessen die leerkrachten aanbieden. Op diverse plekken in de school hangen visuele ankers om dit proces te ondersteunen. BLP is een praktische manier van bewustwording voor een leven lang leren. Onze school is sinds april 2016 gecertificeerd voor deze methode.

Iedereen heeft verschillende behoeften en talenten. BLP sluit hier naadloos bij aan. We ontwikkelen de Learning Power bij de leerlingen door het gebruik van verschillende strategieën en technieken.

Hoofdpunten van BLP

BLP leert leerlingen en leerkrachten:

• betere “learners” te worden
  • moeilijkheden in het leren aan te durven pakken
  • om kleine stappen in het leren te kunnen waarderen
  • zelfvertrouwen te ontwikkelen bij het leren
  • dat het niet iets extra’s is in het lesstofaanbod; het is er nauw mee verbonden en verweven
  • dat er heldere strategieën en technieken zijn die het leren leren bevorderen