Gedurende acht jaar is een kind een leerling op de basisschool; een lange en belangrijke periode in het leven van u en uw kind. De keuze voor een basisschool is daarom geen kleinigheid. Kinderen kunnen vanaf vier jaar tot de basisschool worden toegelaten. Vanaf hun vijfde jaar zijn ouders verplicht om hun kind onderwijs te laten volgen. Wanneer u besluit uw kind bij onze school aan te melden, dan doorlopen wij de volgende stappen:

Voor de aanmelding van uw peuter geldt het volgende: 6 à 7 maanden voor de kinderen op school komen, neemt u contact op met de directeur. Toekomstige 4-jarigen komen samen met hun ouders voor een kennismakingsbezoek op school. Tijdens dit bezoek krijgen de ouders en de peuter de noodzakelijke informatie, een rondleiding door de school en maken ze kennis met de groepsleerkracht. U krijgt mee: het inschrijfformulier van de school, een intakevragenlijst voor nieuwe leerlingen en bij het 1e kind een schoolgids. Na dit bezoek beslissen de ouders of ze hun kind wel of niet laten inschrijven. Hiermee gaan zij tevens akkoord met zaken die aangegeven staan in de schoolgids.

Voor een afspraak kunt u het beste een mailtje sturen naar directie.detjongeling@comprix.nl . Wij zullen dan contact met u opnemen om een datum te plannen voor het intakegesprek.